Prag

Den 7/8 åker vi till Prag för att fira min Pappas 50 års dag! Ska bli skoj ;) Vi är 12 stycken som ska dit, Pappa Jan, Mamma Ingrid, Jag, Syster Maria o Henrik, faster Cecilia och Tommy, Kusin Morgan Camilla och  deras son Amadeus och våra kära grannar i Thailand Eva och Wille.

Har varit i Prag en gång innan när min mamma fyllde 40, men nu är man lite äldre och ska bli kul åka dit igen, och se om man känner igen sig.

Läkarbesöket & Rehab

Har nu varit på mitt andra läkarbesök och har nu tagit bort skennan. De tyckte knäet såg bra ut och hade läkt som det skulle. Men jag ska fortfarande på magnetrönken så man är säker på att det inte är något mer än ledbandet som är skaddat. Lika bra att kolla upp det.

Mitt vänstra lår fram och bak har jag tappat en del muskler på i med att jag inte har kunnat rört mig och träna som innan. Så har fått en remis till Medicin Centrum i stan. Ska ringa på måndag och boka tid. Har glömt hela veckan att boka, måste ju ringa på morgonen men då har jag antingen tränat lr sovit hehe ;)

Jag Hoppas på att få tävla den 12/9 i Göteborg på Gladius Adrenaline 8 i shootfighting. Kanske kan jag ta mig till SM final i december endå trots att ha missat dem andra tävlingarna. Finns bara 4 i min viktklass + 91 och tror jag har god chans att ta mig upp i rankinglistan. Får se hur allt går, det är inte min största mål. Mitt mål är att bli helt återställd i knäet och tävla i Vale Tudo, det är det enda som intresserar mig egentligen, men kan behöva en liten mjukstart!



Känns så himmla skönt att få komma igång me träningen nu, förutom att jag inte kan köra MMA. För kan fortfarande inte börja knäet helt. Men det hoppas jag snart att jag kan göra. Har varit ute och gått nästan varje dag och har styrketränat 4 gånger denna veckan. Måste komma igång, känner sig onyttig o trött när man inte tränar och håller igång. Först nu som jag kan sätta igång me träningen, innan har det ju inte gått i med knäet.

Kommentarer
Postat av: Eva o Wille

Jag tror vi kommer att få en höjdar resa m så mycket trevliga människor!

2009-08-02 @ 10:04:10
Postat av: Niklas

gott att du laker bra peter



men e du saker pa att tavla sa tidigt, da galler det a du checkar sparkarna :p



har ju dratt ledband i bada kna, tog ju ca 6man innan de kandes ok for mig, aven om man kanner sig lite ostabil ibland



men lycka till om du staller upp, jag skulle oxa vilja tavla, saknar all mma traning och sparring som fan men ligger forhoppningsvis under kniven aug eller sep sen rehab nagra manader, sa blir nog ingen shoofighting mer for mig i ar :(



/krossa

2009-08-04 @ 13:27:18
Postat av: Niklas

gott att du laker bra peter



men e du saker pa att tavla sa tidigt, da galler det a du checkar sparkarna :p



har ju dratt ledband i bada kna, tog ju ca 6man innan de kandes ok for mig, aven om man kanner sig lite ostabil ibland



men lycka till om du staller upp, jag skulle oxa vilja tavla, saknar all mma traning och sparring som fan men ligger forhoppningsvis under kniven aug eller sep sen rehab nagra manader, sa blir nog ingen shoofighting mer for mig i ar :(



/krossa

2009-08-04 @ 13:29:26
URL: http://niklasthailand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0