År 2008 var ett bra och lärorikt år!



Gick min första proffsmatch, blev sponsrad och vann SM!

Den 8 november gjorde jag proffs debut i Göteborg på Lisebergshallen på The Zone FC "Shockwave". Vilket verkligen var otroligt spännande och lärorikt. Matchen gick verkligen hem hos publiken. Då min motståndare får in en uppercut på mig och jag blir alldeles yr och liksom åker in i buren, jag försöker slår tillbaks, försöker knäa och laddar en höger och slår ner min motståndare som jag samtidigt faller ner i backen pga kraften från mitt slag och att jag var så yr. Men publiken trodde/tror att det är en Dubbleknock vilket det inte var. Vad gör man egentligen inte för publiken :) Direkt efter jag har fallit reser jag mig upp och försöker avsluta på TKO (Tekniks Knockout) men är fortfarande yr och lyckas inte utan vi bara rullar runt ;)

Jag förlorar matchen på domslut 3-0! Hade jag bara haft lite mer erfarenhet och mer tid för matchträningen är jag säker på att jag hade vunnit! Det var otroligt lärorikt och har gett mig bra erfarenhet till nästa vale tudo match!

Blev sponsrad av PJfighter strax innan min proffsmatch www.pjfighter.com


Tävlade 6 gånger i shootfighing där jag förlorade 1 match på diskvalifikation. Råkade armbåga en föredetta klubb kompis i ansiktet, när jag skulle ta en sidechoke, slipper. Tog även SM-Guld 2007 då jag även blev pionjär!
SM finalen 2008 vann jag på en armbar efter drygt halva ronden. Vilket kändes skönt :)


Heavy Weigh (tungvikt) + 91 kg


Tävlingsmeriter
Competitions:
2008-12-06   SSL08 - Swedish Shootfighting Championship 2008   Win (submission) against Jonas Andy
2008-11-22  
SSL08 - Gladius Adrenaline 6   Win (judges decision) against Sundberg Niklas
2008-11-08   The Zone FC 3 'Shockwave'   Loss (judges decision) against Hansson Anders
2008-10-11  
SSL08 - Shoot Challenge 4   Loss (disqualification) against Jonas Andy
2008-09-13  
SSL08 - Gladius Adrenaline 5   Win (RSC) against Spurgeon Ian
2008-04-19   SSL08 - Escalate Challenge   Win (judges decision) against Misaghi Mohammad
2008-03-29  
SSL08 - Kaisho Battle 2   Win (submission) against Palou Jaime
2007-12-01  
SSL07 - Swedish Shootfighting Championship 2007   Win (judges decision) against Nilsson Måns
2007-09-29   SSL07 - Shoot Challenge 2   Loss (judges decision) against Ponce de Leon Elkin

Submission Wrestling:
2006-05-27  
Frederikssund Brawl   Loss (submission) against Grandorf Bender Michael

More:
2nd place, Malmö Open BJJ (2004)
3rd place, Kaisho Championship BJJ (2005)
2nd place, Kaisho Cup BJJ (2005)
3rd place, Swedish Open Submission Wrestling Tournament (2005), -97 kg
År 2008 var ett lärorikt och bra år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0