Tandläkaren

I morrse tog vi bussen till Rayong för att Caroline skulle undersöka sitt öra och för att vi skulle besöka tandläkaren. Vi fick snabbt tid utan att ha bokat i förväg. Jag undersökte tänderna, fick rengjort (Scaling 900 bht) dem och lagat (539 bht) ett gammalt hål. Hela Tandläkarbesöket kostade 2190 bht nästan 550 kr, stor skillad på pris från Sverige då det säkert hade kostat typ 2000 kr. Tandläkarna var väldigt bra och nogranna, de rengjorde varje tand i munnen och sjukhuset hade jätte bra service. 


Bangkok Hospital Rayong
























Smile :D

Sedan var det dags för mig att köpa en nya kamera, för min förra kamera gick i sönder i Chiang Mai helt plöstligt :S den bara började kronga med linsen. Så det var ingen ide att laga den så jag köpte ny. Efter många om och men bestämde jag mig för en Sony CYBER-SHOT DSC-S950 Silver för 5900 bht 14900 kr ungefär. Det svenska priset skiljer sig inte så mycket utan kostar nästan samma i Sverige. Var ju tvyngen att köpa en kamera nu när jag är på semester och bloggar ;)


IT-City



Var även en sväng på tesco Lotus och handlade lite mat och andra fyndvaror.

Vädret här idag har inte varit så soligt utan det har varit svalt och skönt. Men hoppas på att det blir bra solväder imorgon !

Kommentarer
Postat av: Peter

Skrev fel, kameran kostade 1490 kr inte 14900 ;)

2009-03-18 @ 13:55:18
URL: http://mmaandtraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0