Prag

Vår resa till Prag var verkligen lyckad måste jag säga ;) Prag är verkligen en fantastisk stad, måste vara den finaste stad jag någonsin varit i. Var i Prag för första gången då mamma fyllde 40 år, då jag var 14 år (7 år sedan), då upplevde jag staden som lite grå och tråkig, men vi var där då det inte alls var lika soligt och fint som denna gången, så tror det var därför jag inte tyckte staden var så märkvärdig, sen är man ju äldre nu och ser det på ett annat sätt. Men staden har verkligen förändrats allt mer modernt med affärer med exklusiva märken, märken som H&M, jack&jones och Intersport är dyrare att handla i än i Sverige. Vilket är helt sjukt konstigt när tjeckerna normalt tjänar mindre än vi i Sverige, där våran valuta står i 57.49% mer än deras dvs 100 kronen är 42.51 Svenska kronor. Prag har även blivit mycket dyrare att leva i med mat, när vi var där sist käkade vi kina mat för 18 kr, vilket är väldigt svårt att hitta nu om du inte är från Prag. De tar mer betalt för allt nu mera, för dem vet att vi turister kommer till Prag oavsett och vi betalar vad det kostar!




Old Town Square


Den astronomiska klockan


Karlsbron




Jag och Syster ;)


Vår första kväll vid en indisk restaurang




Chicken tikka masala med nan-bröd




Dricker mörk öl, rätt gott ;)


Skåål

Smok That Weed Mother Fucker, hahaha :D
Because I got high
because I got high!








Den judiska kyrkogården


Utsikten över Prag, helt fantastisk


















Fick köpt min första Absinth 70%  rätt lagom det haha


Tyn Church var helt sagoliga på kvällen, man blev helt tagen, ser ut som ett sagolikt slott!







Här sitter vi och äter lunch med vin, olika öl sorter ost, bröd, vindruvor, chocklad etc
Riktigt trevligt!




Otroligt fin och tuff inredning var det på det cafet, såg ut som ett rymdskepp.
Allt var helt unikt!




Henrik sitter i badkaret och dricker öl






På lördagen firade vi min Pappas 50-års dag, med tjeckisk mat och egen tillverkad öl.




Sista kvällen åt vi pizza nere i stan!

Längtar till nästa gång vi åker till Prag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med Dig Peter, en helt otrolig stad...absolut den bästa jag varit i... kan ju även bero på det trevliga ressällskapet, vad vet jag ? :)

Tack för att du hämta öl till mig, till mitt bad...nu vet jag priset ..hahah....ha det gott,,,Henrik

2009-08-12 @ 20:34:03
Postat av: Maria

Resan var fantastisk!

Det får vi göra om!



Pott pott

2009-08-13 @ 08:23:40
Postat av: Ingrid

Ett bra sätt att fira pappas 50-årsdag! Vi åt o vi drack så vi nästan sprack...

Så starka var inte vanilj cigarillerna, eller?

Nästa gång blir det Budapest, får vi se hur många vi blir då?

Kram mamma

2009-08-13 @ 15:10:07
Postat av: Sofie

Guud så härligt det ser ut:)Hoppas ni hade en riktigt toppen resa:)

2009-08-14 @ 12:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0