Rehab, Twinrix & Magnetröntgen!



Rehab:

Började med att gå till Medicin Centrum i morse för att få bra tips om hur jag ska träna upp mitt vänstra ben, så det blir lika starkt som innan, för har ju tappat en del muskler. Men tror mina ben muskler är nästintill helt återstållda. Det är konstigt hur snabbt man egentligen tappar muskler i låren. Som tur har jag ju inte varit sängliggande en längre period, utan har rör mig mycket.

Väldigt bra service på Medicin Centrum, även väldigt trevliga människor som jobbar där måste jag säga. Prata säkert över 1 h med min sjukgymnast om mitt knä. Vi pratade om på vilket sätt mitt knä kan vara skadat, ledbandet, korsband, menisken. En ledbandsskada ska ta 6 veckor innan det har läkt klart och det har gått 9-10 veckor nu om mitt knä är inte helt återställt. Så pratade om en eventuell meniskskada. Kändes skönt att prata med någon som är dukig på ämet.

Twinrix:
När jag endå var där så passade jag på att få min sista vaccinationsspruta mot hepatit A & B.

Magnetröntgen:
Då har man äntligen gjort magnetrönken efter 10 veckors väntetid!
När jag kom in på röntgen avdelningen, skickade dem vidare mig till MR-avdelningen där jag fick bytta om till en blå rock som jag skulle ha på mig under MR- undersökningen. Fick lägga mig på en brits, där mitt vänstra knä skulle ligga i en speciell "plastbehållare" av något slag, som centrerade knäet. Vilket faktiskt gjorde ont, för tvingades ha benet helt rakt vilket gjorde lite ont. Fick även ha öronskydd på mig. Jag fördes in i MR-maskinen och röntgen-undersökningen började, vilket tog drygt 20 minuter. Konstigt att det tar sån tid för att knäppa några bilder?! Men det är nog lite mer avancerat än så. Känns skönt att äntligen ha gjort magnetrönken och nu kvarstår det bara att vänta någon vecka på besked från min doktorn. Hoppas verkligen att det inte är någonting som är skadat som inte kan blir helt bra igen!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ja skönt att du nu äntligen fått röntga ditt ben. Tycker att du skulle få träffa läkaren direkt efter röntgen och att han skulle bedöma bilderna direkt!

Du har ju väntat länge nog.

Hoppas du slipper operation iaf.

Kramar mamma

2009-08-20 @ 16:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0