Kontrollbesök!

I går åkte jag till Trollhättan, för att kontrollera mitt knä. Läkaren tyckte knäet såg väldigt bra ut efter en sån svår operation och sjukgymnasten tyckte jag hade gjort ett bra jobb med rehaben, vilket jag verkligen också har gjort. Så dt var bra nyheter ;)

Pratade lite om den aktuella operationen, som ska ske mellan den 20 Maj och 20 juni, de vet inte exakt när, vilket inte heller spelar någon större roll. Bara det bli innan sommaren som är lovat. För det är egentligen kontrollbesök efter 6 v men får bli 10 v pga att läkaren inte är tillgänglig under en tid i sommar.

Vid operationen ska dem öppna upp/skära upp ca 10 cm på höger sida där skadan är. De ska strama upp ledbandet och först försöka använda sig av det som redan finns där om det är starkt och inte för slappt, annars får dem ta senan som dem har beställt från "kroppsbutiken" och förstärka sido ledbandet. De får även förmodligen ta bort eller skära i det området där det går en nerv, vilket kan leda till att man inte får så bra känsel på vänstersida av knäet. Vilket inte låter särskilt skoj, men det är en risk man får ta, tyvär.

Har beställt 2 olika salvor från Bodystore.com som jag ska behandla ärren med, som jag har läst haft bra resultat


Contrakel                                                          Cicatrix

   

Får hoppas dem iaf kan reducera lite av ärren och hjälpa dem läcka bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0