Kampsportsbakgrund!

Tänkte nu berätta lite om mig själv och min kampsportsbakgrund!



Var som liten väldigt spralig och kunde aldrig sitta still. Så behövde något at ta ut min energi på, och jag valde att lägga den på just kampsport, där jag kände att jag kunde få ut max av min energi. Så började på karate som 11 åring år 1998 på en karate klubb (Shotokan karate) i min hemstad Klippan, Skåne. Ville igentligen börja på boxning men eftersom det inte fanns i närheten valde jag att börja på det som var tillgängligt. Tränade där i lite mer än 5 trogna år och hann med en del graderingar. Lyckades ta mig till 3 kyu första bruna bältet.


10 kyu - Vitt bälte (nybörjare) 
9 kyu - Rött bälte

8 kyu - Orange bälte

7 kyu - Gult bälte

6 kyu - Grönt bälte

5 kyu - Blått bälte

4 kyu - Blått bälte

3 kyu - Brunt bälte

2 kyu - Brunt bälte

1 kyu - Brunt Bälte
 


År 2004 var ett fantastiskt år! Började på ett Kampsports gymnasium (www.hbgsportgymnasium.com) i Helsingborg. Där man tränade alla möjliga sorters kampsport. Första terminen tränade vi ju-jitsu, sedan MMA, karate, boxning,  thaiboxning, brottning, judo och teakwondo. Första 2 åren tränade man en kampsport i taget i en termin sedan fick klassen själv bestämma lite hur och vad vi ville träna. Varje termin hade vi några gäst instruktörer inom olika kampsporter som capoeira, kali, kung fu och krav maga, villket var väldigt roligt att testa på. Skolan fungerade så att alla läste samma ämnen, samhälle med inriktning kampsport. Själva träningen hade kaisho budoklubb (www.kaisho.nu) hand om som låg på själva skolan av ledning av Mike Wall. Så skolan var som en enda stor dojo kan man säga :) Kampsports gymnasiet var ett självklart val för mig!



Straxs efteråt som jag hade börjat på gymnasiet fick jag snabbt nys om MMA/Shootfighting och slutade på karate för att börja träna MMA istället. Kännde att det var mer min sport. Där det krävdes lite mer muskler och drivkraft, lite mer av min form tyckte jag. Nu har jag tränat MMA i 5 år och tänker fortsätta tills jag stupar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0