Heldag med Gloria & familj!

I söndags hämtade Gloria och hennes familj dvs hennes man och två döttrar upp mig vid min lägenheten och visade mig runt i Manhattan.
Åkte längst Hudson river på East side, åkte downtown. De visade mig Meatpacking districts bla, Robert De Niro's investments, några byggnader han äger "The De Niro group", JFK sons tidigare lägenhet. Något militärfartygs museum vid hudson river, och ett exklusivt gym, där de har ALLT! golfbana utomhus, swimmingpool, bowling, gym ja ALLT! kostar ca 50 dollar för en dag, men man kan vara där en hel dag sa Glorias man.

Tog sedan lunch vid en restaurang i downtown, runt 30 steet. Sedan gick vi runt lite, gick även in i en affär där de sålde allt möjligt onyttigt ;) Cupcake i alla storters, sånt americaner älskar, de måste ha något sött, för godis har dem knappt.




När vi var klara åkte vi till Deras lägenhet och sedan visade Gloria mig området omkring där hon bor. Runt East 90 st. 






Utanför Guggenheim - konstutställning av kända konstnärer, finns runt om i världen.


 








Metropolitan - Museum of Art









Påväg till Central Park East side.








Hur söt som helst ;) hehe








Gick sedan till en Italiensk chocklad affär där vi drack varm chocklad, jag tog spicy chocklad, Gloria rekommendera den så var tvyngen att testa. Och den var väldigt god, lite stark men precis lagom och tjock, väldigt god chocklad. Lite annan kvalitet än den man gör hemma om man säger så!

Thank you Gloria for you made my day!!!

Kommentarer
Postat av: ingrid

Roligt och mycket du får uppleva, måste vara helt underbart...Vänner och upplevelser för livet!

2010-12-08 @ 02:45:48
URL: http://www.thailandsemester.dinstudio.se
Postat av: Peter

Ja, verkligen, Hur underbart som helst!!! Allt går jätte bra och absolut en av dem bästa resorna jag gjort.

2010-12-08 @ 02:52:03
URL: http://mmaandtraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0