Ambassaden Sthlm

Har nu skickat ett mejl till ambassaden i Sthlm, efter att nu ha ringt och ringt i 1 h utan någon framgång. Det går ju inte att komma fram. Kommer bara till massa om att man ska gå in på deras hemsida bla bla bla. Får aldrig prata me någon, de ber en att ringa senare då deras telefon kö är full. Undra om det jobbar någon där? Annars är dem jävligt underbemannade!

Hej!

Mitt namn är Peter Ottosson och jag är intresserad av att gå en Personlig Tränar utbildning i New York. Man kan välja om man vill gå "full time pogram" på 3 månader eller "Part time pogram" på 6 månader. Min fråga är nu hur jag skaffar visum till denna utbildningen? Har ringt till deras kontor i New york, men de kunde tyvär inte hjälpa mig. Det är bara en "career vocational school". Bara collage och universitet som hjälper en med det sa dem. Vill ansöka om ett visum som gäller för när jag går utbildningen, men sedan skulle jag gärna vilja ha ett slags "working visa" då jag med all säkerhet kommer få ett jobb som personlig tränare i USA efter min utbildning.

 Tacksam för hjälp om hur hela processen går till!

MVH Peter Ottosson

Får nu bara hoppas att de är någon som svarar på mitt mejl, så jag kan ansöka om ett visum snarast!
Vet ju aldrig hur långt tid sånt tar, måste ju vara ute i god tid.


Kommentarer
Postat av: Lillian

Lycka till :)

2010-01-14 @ 12:51:55
URL: http://lilliano.blogg.se/
Postat av: Scorsese

Varför väljer du inte nån PT-utbildning i Sverige? Dom håller hög klass.

2010-02-27 @ 19:29:40
Postat av: Peter

Vill utbilda mig i usa och förhoppningsvis sedan arbeta som pt där. Pt marknaden är stor i USA och känner att jag vill dit. Handlar mer om hur framtiden ser ut inte om utbildningen så mkt egentligen. Sen ser jag som en rolig grej med, men anser med att pt är det jag vill jobba med!

2010-02-28 @ 13:46:32
URL: http://mmaantraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0