Min tredje och förhoppningsvis sista operation avklarad!

Kom hem från min tredje och förhoppningsvis sista operation i tisdags eftermiddag. Operationen ägde rum på Måndagen efter att blivit nedsövd ca kl 13.30. Operationen tog mellan 1-1.5 timme. Operationen gick till så att dem öppnade upp ca  10-12 cm vid innersidan av knäet, sedan borrade dem i benet på två ställen och satte sedan in senan som dem hade beställt från USA och spände fast senan från andra sidan av knäet, när senan var spänd så skruvade dem i skruvar, troligtvis titanskruvar för att senan ska hållas på plats och läka ihop med benet och i de andra senorna/vävnaderna. Vilket ska minska mitt glapp som jag hade i knäet.

Får nu ha en stor skena på benet liksom förra sommaren då ledbandet skulle läka rätt. Men denna gången ska jag då endast ha den i 3 veckor, förra gången hade jag den 6 veckor. Metalbitarna som sitter fastklämda i huden, som är som stygn ska tas bort ungefär om 2-3 veckor.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0