New York City!



Nu är jag äntligen i New York. När jag kom till flygplatsen tog jag tåget till Jamica station och därifrån till Penn station, där jag skulle hitta kontoret där de skulle vissa mig rum.


Var lite regnigt när jag anlände, vilken chock det blir att gå upp för tunnelbanan och se alla stora byggnader. Stod där ett några minuter först innan jag visste vad jag skulle ta vägen.


Men riktigt så lätt kanske det inte var, de skickade mig till en annan address på uptown Manhattan 157 street. Där jag gick till deras andra kontor. Där fick jag träffa en spansktalande kvinna med uppmot 3 telefoner i full rulle hela tiden. Så det tog lite tid, men hon gav mig förslag på 2 rum.

Det började bli mörkt ute och jag gick för att kolla på mitt första rum. När jag äntligen kom fram, lite osäker på om det var rätt? Hade ingenaning var hon Rosanna var som jag skulle träffa. Men ett annan som bodde här ringde till kvinnan på kontoret som skulle säga till Rosanna att jag var vid lägeheten. (Svin dyrt att ringa från kontantkortet hemifrån, och dem pengarna var slut)
När jag träfffade Rosanna visade hon mig rummet. Det var inte riktigt lika fint som jag hade tänkt mig kanske, men efter att sett toaletten och köket tackade jag Ja till rummet. Orkade verkligen inte titta på det andra rummet heller för den delen. Hade tagit hela natten då.


Här låg kontoret, mittemot Madison Square Garden


Ska ta tunnelbanan ner till Union Square där jag ska leta efter skolan och se om där är öppet så man kan gå in och titta. Sedan ska jag ta en lång promenad så jag får se lite av New York City :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid Ottosson

2010-10-02 @ 17:05:53
URL: http://www.thailandsemester.dinstudio.se
Postat av: Carro

Åh gu så häftigt:) kul att du redan bloggat! Som jag sa nyss när vi prata, ha det så hiiimla kul nu:) Love uu

2010-10-02 @ 23:33:43
URL: http://wondergiirl.blogg.se/
Postat av: Ingrid Ottosson

Roligt att få se lite kort och läsa om din resa...

Var rädd om dig!

Kram mamma

2010-10-03 @ 09:00:46
URL: http://www.thailandsemester.dinstudio.se
Postat av: Sanna

Spännande! Jag kommer följa bloggen så mycket jag kan, så hoppas du skriver en del om utbildningen också :)

2010-10-03 @ 18:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0