Korsbands operation avklarad!

Har nu genom fört min korsbands operation. Operationen gick bra enligt docktorn. Ska på kontroll, besök om 6 veckor och efter det får jag börja träna igen. Först ska allt läka, stygnen eller rättare sagt metal bittarna, stejpels som dem har häftat ihop såren ska tas bort om 2 veckor samt bandagen.

Vid operationen tog dem senor från mitt högra ben, 30 cm lång som dem använde till vänster knä, de tog även en sena från mitt vänstra ben och använde vid korsbands - rekonstruktionen.  Så har nu bandage och kompressionsstrumpa samt kylbandage för svullnaden och lindring av smärta, även för att minska inflammation.
Så ser ut som en mumie ner till kan man säga!

Tar massa olika mediciner nu mot inflammation, smärta etc. Vilket ska göra så att jag lättare kan gå, för  det är viktigt att röra på sig efter operationen så man inte bara sitter still. Få igång muskelarbetet och få knäet att fungera som innan helt enkelt. Har fått två kryckor som jag ska använda i cirka två veckor.

Var på stan innan och skulle skicka brev till skandia, försäkringen för har ju lagt ut några tusen kr nu på läkemedel och resekostnader, så vill ha tillbaka lite slantar, samt skickade in förlängningen av sjukskrivningen fick 6-7 veckor till, men kommer att förlängas efter besöket om 6 veckor.

Tycker knäet känns bra efter operationen och tror verkligen det har har hjälp att jag har tränat upp benen innan operationen. Men haltar ju så klart nu när jag går, men det gör inte ont eller så när jag går direkt. Kan göra ont ibland om man sträcker ut benet helt, samt där dem har tagit senorna.


Kommentarer
Postat av: ingrid

Skönt att operationen är över! Ja du behöver knappt några strumpor, endast tåhättor kanske ;)

Håller tummarna att Ni kan komma till skåne i jul.



Kram mamma

2009-12-16 @ 21:50:31
Postat av: Maria

Sexigt värre.

:)

2009-12-17 @ 22:18:33
Postat av: Eva o Wille

Det ser ut att vara svårt att gå! Tur att alla är lediga o kan passa upp dej! Knäpp med fingrarna bara!

kram Eva o Wille

2009-12-20 @ 12:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0