Moped olycka!

I tisdags skulle jag och Niklas till City i Ubon, men vi hann bara några hundra meter innan Niklas körde av vägen i en skarp kurva. När jag märke att han körde för fort så var det redan försent. Allt gick så snabbt, och plöstligt åkte vi av vägen och skrapades i gruset och både jag och Niklas åkte in i ett träd. Vilket gjorde så mitt knä blev skaddat, Några thailändare som åkte i en lastbil bakom oss och såg allt som hände hjälpte oss upp (De puttade även upp mopeden som nästan hade hamnat i sjön) Vi hoppade in i lastbilen och de körde oss till gymmet, där de andra sedan kallade på ambulans.

Har skaddat mitt ligament i knäet, men hur allvarligt det är vet jag inte riktigt. Hoppas inte det ska förhindra mig i framtiden, utan att det ska läka och bli bra.

Först skulle jag opereras på sjukhuset i Ubon, men jag vill att dem ska skära i mitt ben eller någoting, jag vill ha Svensk sjukvård, där jag vet det blir bra. inget snack om saken!

Mina föräldrar har pratat me min föräkring och efter 2 nätter på UbonRAK hospital blev det klart att jag ska hem till Sverige och göra operationen där, på Norrköpings sjukhus. Sitter just nu i Bangkoks Flygplats på Thai Royal Silk - Business launch och äter, dricker och har det bra.

Jag har varit väldigt arg, chockad, och ledsen över att det blev som det blev. Kan inte fatta att det har hänt?! Jag har inte tid med sånt här. Jag som vill komma igång me träningen tävla ect och åka till USA efter sommaren. Blev frustrerad och arg när man är på ett sjukhus där de knappt kan prata engelska och man vet inte alls vad somkommer att hända med än.

Men jag kan inte göra det ogjort och får istället tänka positivt, jag kan ju inte göra något annat! Får hoppas det läker på bra så jag kan komma igång igen snarast möjligt. Annars vet jag inte vad jag gör!

Ska operera mig på fredag direkt när jag kommer till Norrköping. Hoppas det kommer gå bra! Det måste gå bra!


Kommentarer
Postat av: Zelo

Hoppas operationen går bra och att du tillfrisknar fort. Tack för en jäkligt bra blogg =)

2009-06-11 @ 21:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0