Gymmat

Igår var jag och tränade i ett gym som ligger precis i början på Ban Phe, där fanns lite allt möjligt hantlar, träningsmaskiner av olika slag och till och med en vibratormaskin hehe. Kostade 100 bht, 25 kr för 1 träning och 900 bht, 225 för 1 månad. Inte så värst billigt kanske men men. Började träna lite prevens för underhåll för alla musklerna. Sen gick jag mest runder och kände på grejerna. Träffade en svensk kille som också tränade där, han berättade lite om att han också hade köpt ett hus i området och tillbringade halva året I Thailand och andra i Sverige. Hans fru kom ifrån Ubon, så vi började genast bara om Kampsport ;) Berättade att han själv hade tränat lite thaiboxning, men att han inte var så värst ducktig på markteknik. Han visste även om att det fanns ett Thaiboxningsgym lite strax utanför Ban Phe påväg mot Rayong. Så dit måste man ju försöka hitta till ;) Det kostade 4000 bht i månaden, men då tror jag ju inte mat 2 gånger om dagen och boende är inräknat som på Legacy.

Det var en American som ägde gymmet där vi tränade och att han i samarbete med en engelsman skulle börja med någon självförsvarskurs. Där dem skulle lära ut lite som krav maga antar jag. Han sa att dem letade efter folk som kunde kampsport, lite ju-jitsu och så, Men jag sa att jag nog inte har tid att hjälpa till nu, men att jag gärna tittar in och kanske kan träna något pass.

Han kunde de flesta ställen här i området och sa att han brukade hänga vid en bar som heter Olivers, som skulle ligga i city. Så han sa att vi kunde komma dit någon kväll om vi vill träffa andra tursiter och ha trevligt.
Kul när man träffar människor som kan berätta lite om området när man själv inte kan så mycket ;)


Idag har vi solat och badat lite, ska laga mat nu för att sedan åka in ti Ban Phe. Min flickvän ska till sjukhuset med sitt öra, det har blivit irriterat av vattnet i poolen, så hon ska kolla upp det. Ska även ta ut pengar och handlat lite mat.


Kommentarer
Postat av: Richard hermansson

Tjena Peter! Ni verkar ha det bra i thailand :) Funderar på att sätta igång med träningen på allvar nu innan barnet kommer. Måste ju kunna spöa dig ;) Hoppas att ni har det bra, vi får träffas när du kommer hem. /Richard

2009-03-16 @ 11:38:24
Postat av: Peter

tja Richard ;) kul att du hittde hit ;)jo vi har det fint här kan du tro. Nästan för bra hehe. Grattis! kul att snart bli pappa, ja dt gäller att skapa rutiner nu me träning särsilt om man ska ha barn, så man inte glömmer bort sig själv. vad händer annars då? aa vi får ses när vi kommer hem. Kommer hem den 28 juni så dt e ett tag ti ;) / Peter

2009-03-16 @ 11:47:43
URL: http://mmaandtraining.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hellu Peter! Duktig du är som gymmar på er resa trots att det är varmt :) Kramar från svärmor

2009-03-16 @ 13:05:22
Postat av: Peter

Hej svärmor ;) aa man måste ju hålla igång :P kan ju inte komma o träna thaiboxning och bara ha slappat i 2 månader dt går ju inte ;)

2009-03-16 @ 13:43:34
URL: http://mmaandtraining.blogg.se/
Postat av: Benny

Hej Gubben,



Fortsätt att träna på så mycket du bara kan. Måste säga att jag är väldigt avundsjuk... men jag hade mitt för ett år sedan.



Passa på och träna hårt och njut!



Kaishocoachen

2009-03-16 @ 19:02:01
Postat av: Richard

Tja peter! Klart att jag ska följa din blogg, du får se till att uppdatera ofta och lägga upp mycket bilder också. Fan vad jag saknar thailand. Måste fan tillbaka till paradiset! :) Det är väldigt lugnt i norrköping, för lugnt ;) see u back home!

2009-03-17 @ 10:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0