Muay Thai

Vi kom åkades förbi Olivers i veckan då Mike (killen från gymmet) såg oss och vinkade. Så vi stannade till och pratade lite, Jag fick träffa ägaren av baren Oliver ;) sedan presenterade han mig för 2 grabbar den ena var fransman och den andra tysk, Vladimir och Chis. De tränade thaiboxning här i Ban Phe och vi bestämde att vi skulle träna idag och möttas vid Olivers kl 15.00. Vladrimir var bort rest så Chris fick vissa mig stället. Gymmet låg lite av utkanten av staden och alldeles övervägen som fortsätter till kambodja. Det var mycket närmare från vårt hus en jag trodde. När vi kom dit presenterade han mig för deras huvudtränare. Vi satt oss ner och pratade lite, jag frågade Chis vad han jobbade med och varför han var i Thailand. Han förklarade att han bodde i Thailand till 2 år tillbaka och hade fru och barn här. Men att han i 3 månader varje år åker hem och jobbar för att klara sig. Han jobbade med tv-inspelningar och hade hand om ljudet. Vi pratade även om thaiboxning och tävlingar i Pattaya.

Chis skulle egentligen inte träna idag för han hade tatuerat sig för 2 dagar sedan, men han blev så sugen så han kunde inte låta bli. Vi skulle egentligen bara sparras lite, men valde att träna med deras pass istället. Så vi började med en spring tur vilket jag inte alls var förbered på. Hade bara mina sandaler med mig men det fick duga. Vi började springa längst den stora vägen, svetten ran och solen gassade på. Vi sprang cirka 3 km längst vägen då vi stanna till vid en busshållplats och strechade lite lätt. Sedan var det "bara" att springa hem igen. Det var väldigt jobbigt att springa, särskilt när man inte är van vid värmen här i Thailand. Men jag kämpa på och hoppas på att det blir bättre med tiden.
När vi kom tillbaka till gymmet och efter vi hade fått tillbaka andan ;) började vi strecha och skuggboxa lite lätt. Chris och jag började sedan sparras lite lätt. Han var bra på thaiboxning och gav mig en bra match ;) jag som inte är någon thaiboxare fick anstränga mig och killarna på gymmet hjälpte till genom att vissa hur de vill man ska slå och sparka. Vi sparrades i 5-6 ronder, sedan var det Chris tur att gå upp i rinden och köra lite fysträning med mitsar med tränaren. Jag tittade på lite för att se vilka tekniker de körde, för Chris som hade bott i thailand i 2 år kunde prata bra thai och jag kan ju inte ett ord så jag var tvyngen att tjuvtitta lite hehe. Körde även lite på säck. Sen var det min tur att gå upp i ringen och slå mig trött ;) Vi körde sparkar, slag och knä. Jag kände i höften att jag inte hade sparkats på ett tag. I riondvilan tog thaikillarna vatten på mitt huvud, armar och ben för att svalka ner mig. De massaerade även mina armar och ben. Vilket  kändes avslappnande och friskt. Vi Körde i 3 ronder sedan var jag helt slut och Chris var tvyngen att åka hem så vi tackade tränaren och de andra, betalade 150 bht 37,50 kr till tränaren och tog våra mopeder och körde in till Ban Phe. Vi bestämde att träffas på träna på måndag kl 15.30 igen. Det var väldigt kul att träna och längtar tills nästa pass. På måndag kommer jag även att lägga upp bilder från träningen!

Nu är klockan 23.15 här och det är dags att sova. Man känner sig lite mör i kroppen och pulsen känns fortfarande och man känner sig lite spidad ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0