En resume av veckan !

Efter att mina föräldrar hade åkt hem förra veckan (24/3) låg jag sjuk i 3 dagar, inte så värst kul. Fick någon maginfluensa. Kunde inte sova på nätten, låg och frös hade nog feber med. Första natten spyde jag tills där inte fanns något kvar. Kan säga att det inte är så trevligt att spy upp thaimat. Kan ha blivit sjuk pga att jag hade fått thaimassage med inriktning på rygg, axlar och svanken och samtidigt haft något virus i kroppen. Massagen var en riktig genomkörare, där de körde igenom hela kroppen sten hårt och man fick ont i varje muskel, sen var jag i solen mycket den dagen och brände mig lite lätt. Det kan nog bero på det, kanske hade druckit för lite och slarvat med salt-ersättningen, som man ska ta varje dag för att inte förlora saltet och mineraler i kroppen, som försvinner när det är varmt och när man svettas mycket. Men nu mår jag bra igen. Eva var och köpte några mag-tabletter som gjorde susen!

I helgen har  jag och caroline bakat pizza :) Den blev riktig god kan jag säga, kan kanske vara den godaste pizza jag smakat! Vi gjorde en stor Mexicana med mycket köttfärs...



Igår var vi och käkade i Lam Mae Pim, vi åt på en av restaurangerna vid havet och det var See Food som stod på menyn. Började med att beställa in lite förrätt i form av kycklingspett me jordnötssås, vitlöksbröd och shrimpcake. Alla beställde sedan in fiskrätter med citrongrässås och valfritt tillbehör, jag tog potatis. De sa att det var deras mest populära rätt. Så vi litade på att det skulle smaka gott. Hade även beställt in stora grillade havsräckor som vi alla delade. Allt var supergott och vi avslutade med att käka lite blandade frukter!


Fin utsikt över havet..


Stora och fina räckor...


Idag tog vi ett litet dopp i poolen, och drog sedan in till Ban Phe och bokade buss till Kho Chang. 09.30 åker bussen och resan tar cirka 2 timmar och 30 minuter och sedan är det båt som gäller. Vet inte riktigt hur länge båten tar men det märker vi. Ska bli kul att komma iväg lite och förhoppningsvis träffa lite trevligt folk =)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Alltid gott med sea food. I´m going on sea food diet, when I´m see food I eat :)

Skönt att du mår bra igen. Köp magsjuketabletter och ha i reserv, man vet ju aldrig!

Kram mamma

2009-03-30 @ 14:35:56
Postat av: Jonas

Man kan få sön djäkla TOK_magsjuka I Thailand om man har otur så det är bra att ha vätskeersättning eller vatten + salt+ socker till hands). har själv legat nästan avsvimmad på en toalett och skitit och spytt på golvet (samtidigt) - MUMMA!

Hoppas du slippper detta mer (magen vänjer sig vid standardbakterierna ganska fort- i all fall min)

2009-03-30 @ 14:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0