Muay Thai pass 2

Här kommer några bilder från gårdagens träning !

15.30 började vi springa som vanligt, men gick något bättre denna gången när jag hade riktiga spring-skor ;). Thaikillarna som tränar på gymmet är cirka 23 år gammla, sedan finns där några barn med. De berättade deras namn när vi sprang, men har inte lagt det på minnet än. Chris kom lite försenad, vi mötte honom när vi nästan var klara. Sedan var det dags för lite stretching och skuggboxning. Började sparras med Chris. Börjar komma igång med thai-stilen nu ;) möt knäet och armbågen vid sidospark, blockering med handen när han sparkar frontspark ect.

Fysträningen med tränaren gick bra, men jag förstår inte varför jag sparkar hårdare med vänster ben, jag är ju högerhänt? Mina teorier är för att jag kanske slappnar av mer när jag sparkar med vänster ben, men det kan nog inte vara hela sanningen. Hmm konstigt!

Jag och Chris turades sedan om att chlincha med en av deras större thaikillar, Vilket inte var helt lätt. Han var både stark och uthållig. Men eftersom jag vägde mer kunde jag kontrollera honom ganska lätt. Huvudpoängen är att trä sina armar under motståndaren och chlincha (dra ner motståndarens huvud med hjälp av sina armar) så du får kontrollen, och lätt kan knäa antingen i huvudet eller i magen.

c











Chris knäar









Idag har jag bokat flyget till Ubon, åker den 30 april klockan 07.25 från Bangkok Suvarnabhumi International Airport och är i Ubon Ratchathani Airport 08.30. Kostade 2, 123.28 Bht crika 500 kr enkel biljet, Så det blir perfekt, då kanske jag även hinner fixa visum den dagen. så kan jag börja träna redan den 1 maj :D


Vi har även vinkat av mina föräldrar som skulle åka hem till Sverige idag. Hoppas deras resa komma att gå bra, så ses vi när jag kommer hem i sommar ;) PS: vi lovar att ta väl hand om huset och inte festa VARJE kväll ;) hehe nä men det kommer att gå bra!

Kommentarer
Postat av: Lillian

Ser grymt härligt ut. Tack för vykortet, de kom häromdan :) & Här hemma snöar de kan jag säga, så jag är grymt avundsjuk på erat väder. Jag vill också ha sol! Kram

2009-03-24 @ 16:14:09
URL: http://lilliano.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj vad jag kan tänka mig att det tjatats nu inför hemresan. "glöm inte det, tänk nu på det, gör nu detta..blablabla.." :)))



Pöss o Kram

2009-03-24 @ 19:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0