Styrketräningen går Finfint ;)

Ökar vikter hela tiden tycker jag! Har lätt för att bygga massa och gå upp i vikt, vilket jag alltid har haft, men så här bra har det aldrig gått. Kanske var det för jag knappt tränade någon styrketräning då jag var i Thailand Mars till juni och fick vilat kroppen från ständigt gymmande ;) Men tror även att det är för jag prioriterar dem stora muskelgrupperna, focuserar på basövningar som marklyft, knäböj, benkpress, bänkpress som gör så att hormonerna i kroppen frigörs (stiger) som ex testosteron!!!

Min vikt ligger på ungefär 110 kg pendlar mellan 112 kg.

Mitt ultimata schema!



Trots knä skadan kan jag köra hårt i Ben övningarna, nästan som innan skadan, men känner att jag hade kunnat kört mycket tyngre om jag vore helt frisk nu! När jag kör knäböj eller benpress så tar jag i mer med höger ben eftersom det är starkare och friskt! Men på benpressen så centrera jag benet, dvs kör ett ben i taget för att inte "fuska" med andra benet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0