Ny nivå på rehaben!

Då har man fått börja med lätt jogging nu ;) vilket känns skönt! Har gått ca 4 månader sedan operationen och ska nu dra upp nivån på gymmet, med lätt jogging på löpband och olika hoppövningar.



Lyckades skada längdryggen förra torsdagen. När jag körde stående-rodddrag med fri stång (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/182) vilket gjorde så jag knappt kunde gå, sätta mig ner eller resa mig upp. Ringde alla kiropraktorer och naprapater som fanns i Norrköping, på sista numret fanns där en ledig tid pga någon precis hade avbokat en tid. Så jag drog dit och naprapaten knäckte, töjde o masserade. Men vet inte om det hjälpte direkt för efter behandligen hade jag precis lika ont i ryggen som när jag precis hade skadat mig.

Så jag skrev lite på Kolozzeum.com (tränings forum) angående min skada och fick lite tips.

McKenzie Exercise

Ska utförra 10 st "Prone pressups" 15-30 s vila emellan varje rep. I varannan timme i drygt 7 dagar.
Vilket ska göra så att diskarna trycks ner och slutar trycka emot nerverna i längdryggen. Har kört "pressups" sedan i Fredes och det känns mycket bättre i ryggen måste jag säga. Det har inte gått över än, men känner mig mer avslappna i ryggen och gör inte lika ont när jag svankar. Övningen är väldigt jobbig men det känns bra och känner att det ger resultat.

Fick även lite akupunktur idag hos sjukgymnasten och ska köra det 2 dagar i veckan ett tag framöver.



Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0