"Russian" Squat Program

Var på gymmet innan och tränade lite rygg, biceps och mage. Kändes skönt, har gått lite segt me träningen efter operationen men det börjar kännas lite bättre nu ;) Min träningsdagbok är snart slut började med den 19 oktober, har hunnit med några pass om man säger så. Ska snart börja på en ny bok som jag köpte på fitness festivalen i Göteborg.

Ska börja på ett nytt tränings pogram snart som heter "Russian" Squat Program, vilket är ett pogram som kan användas till exempel vid knäböj, bänkpress och marklyft. De tre gyllene övningarna!


Man skriver in vad man maxar i ex bänkpress, som jag tar 165 kg i bänkpress. Då får jag ett 6 veckors pogram som jag ska följa. Blev rekomenderad att använda mig av det här pogramet av en kille på träningen, som trodde att jag skulle kunna öka i vikter rejält med hjälp av den här tabellen. För jag gör oftast för många repititioner 8-12 st, och om man vill öka vikter så ska man nog köra tyngre med lite reps 2-4 ungefär. Med det här pogramet ska man maxa var 6:e vecka. Har tidigare maxat väldigt sällan, men om man vill spränga sina gränser både fysiska och mentala så måste man våga lägga på höga vikter.

Ska även kombinera det här med negativ träning dvs man får hjälp att lyfta upp stången, men man går sakta sakta ner, för att träna negativ träning. Vilket ska göra så att musklerna växer snabbare än de gör annars. Läst att den negativa delen bygger mest massa. Många som slarvar med det, särskilt nybörjare. De förstår inte riktigt att man kan bli starkare om man gör det lugnt och tekniskt rätt. Istället för att slänga upp vikterna och snabbt köra nästa set. Musklerna behöver tid att bryttas ned så om man tränar negativt så låter man musklerna få tid att bryttas ner. 


 

http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html




Har ringt till ambassaden idag men de har bara telefontider mellan 13.00-14.00 så får ringa imorgon igen, för ringde vid 13.50 men då var det för många i kön redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0