A Perfect Day!

Idag har varit en bra dag, allt har känts bra. Vaknade pigg och redo för en ny dag i skolan.

 Har mest varit repitition på allt vi lärt oss inför provet imorgon. Känns bra inför provet, har pluggat mycket i helgen och det kan inte gå någonting annat än bra tycker jag :D

Körde lite cardio träning på treadmilen vid lunch, kändes riktigt skönt att springa. Sprang i 20 min i hyftsat högt tempo. Blev pigg både fysiskt och psykiskt efteråt, man kan ju bli lätt psykiskt trött av all teori och pluggande. Då skadar det inte med lite träning mitt på dagen. Lunchen smakade även mycket bättre efter cardio träningen, vilket den verkligen oxå gör för kroppen ;) Konstigt men sant!

Fick sluta 1 h 30 min tidigare idag, skönt. Så tränade tränade bröst och biceps i gymmet, Blev även lite bakre traps och bakre axlar. Körde tungt, älskar att träna tungt!

Körde även bänkpress med gummiband, Vilket innebär att du tränar negativt och då blir det motstånd inte bara påvägen upp utan även på vägen ner, som egentligen är den "vilande fasen". Svin bra! Får bli till att köpa ett par, använde Justins band från klassen.



Lite videor, äntligen skaffat ett youtube konto, så blir fler videor i framtiden på bloggen!


Michael Jackson Imitation!


The Indian Festival!


Kommentarer
Postat av: Sally Adham

Hej, har du ngn mailadress? har några frågor till dig. Så roligt och se dina bilder - var där själv och såg maran och mkt annat som du lagt upp...kom hem igår och längtar redan tillbaks. :( Jag har redan pt-utbildningen genom SAFE men undrar hur det funkar med den här... stor skillnad om man jämför timmar! Pratade med en kille där i NY som drev eget inom PT mitt på manhatten och enligt honom var det svårt att jobba som PT - iaf just nu... funderar du på att stanna kvar? min dröm är att flytta till USA nämligen och tittar på alla möjliga vägar.

Lycka till!

/Sally

2010-11-10 @ 13:49:30
Postat av: Peter

Hej Sally! Vad skoj ;) Var du bara här på semester lr? Kan nog vara svårt att skaffa egna klienter, men jobbar du för ett gym så är dt nog inga problem, marknaden är stor. Men finns en hel del PT tränare oxå, man är inte ensam om konkurensen bland kunderna. Vet faktiskt inte, på ett sätt hade dt varit skoj att jobba o leva här ett tag, men får se hur det blir, ananrs blir det nog Sthlm, Min mejl är [email protected], Mejla gärna så kan vi prata mer! Ha de bra! MVH Peter

2010-11-10 @ 20:34:07
URL: http://mmaandtraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0